Zasady zgłaszania naruszeń prawa
-
- Niniejsze zasady określają sposób wewnętrznego zgłaszania naruszeń prawa przez osoby zatrudnione (pracowników i innych zatrudnionych) oraz osoby współpracujące (w tym przedstawicieli podmiotów współpracujących i kontrahentów) zwani dalej „sygnalistami”.
- Zarząd spółki wyznaczył osoby odpowiedzialne za przyjmowanie i wyjaśnianie zgłoszeń zwane dalej pełnomocnikiem ds. naruszeń.
- Pełnomocnikiem ds. naruszeń jest:
- SZYMON GRABOWSKI
- Zgłoszenie może nastąpić:
- w formie e-maila, na adres poczty elektronicznej: sygnalista.zgloszenie.soma@gmail.com
- w formie listu sporządzonego na papierze, na zwykły adres pocztowy: Soma sp. z o.o. ul. Podleska 2; 43-100 Tychy z dopiskiem „do rąk własnych Pełnomocnika ds. naruszeń”.
Każdy z kanałów obsługiwany jest przez Pełnomocnika ds. naruszeń.
- Aby zapewnić w pełni obiektywnie i niezależne rozpatrywanie zgłoszeń, Spółka ustanawia alternatywny kanał zgłaszania, na wypadek, gdyby zgłoszenie dotyczyło np. Pełnomocnika ds. naruszeń lub innej osoby zaangażowanej w proces rozpatrywania nieprawidłowości. Alternatywnym kanałem zgłaszania jest list sporządzony na papierze zaadresowany bezpośrednio do dowolnego Członka Zarządu Spółki.
- Regulamin Zgłaszania wewnętrznych naruszeń prawa dostępny jest w oddziałach firmy.
Zawartość zgłoszenia
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- opis nieprawidłowości (czego dotyczy, kiedy i gdzie miała lub może mieć miejsce),
- wskazanie osób mających wiedzę o nieprawidłowości – sprawców, świadków, pokrzywdzonych, innych osób mających istotne informacje,
- wszelkie dokumenty (w dowolnym formacie) załączone do Zgłoszenia mogące stanowić dowód w sprawie.
- wszelkie dodatkowe informacje uprawdopodabniające wystąpienie nieprawidłowości lub uzasadniające jej podejrzenie lub mogące ułatwić wyjaśnienie Zgłoszenia,
- informację czy sprawa była już w przeszłości sygnalizowana (np. przełożonym lub innym osobom w Spółce).
- Dane osoby zgłaszającej oraz dane kontaktowe (nr telefonu, email)